Соціально-психологічна служба
СОЦІАЛЬНО - ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА ШКОЛИ
створена для успішної співпраці адміністрації, педагогів, учнів та їх батьків між собою та активної співпраці з зовнішніми соціальними структурами для надання всебічної кваліфікованої допомоги учасникам навчально - виховного процесу
Мета соціально-психологічної служби:
- вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;
- поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;
- поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;
- профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, медпрацівників та батьків.
Завдання соціально-психологічної служби:
- сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах;
- сприяти підвищенню психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу;
- розвиток творчих здібностей учнів;
- допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників.
Діяльність соціально - психологічної служби включає такі основні напрями:
1.Соціально-педагогічний:
- Надання кваліфікованої соціально - педагогічної допомоги дитині в саморозвитку, самопізнанні,самооцінці, самоствердженню, самореалізації.
- Посилення позитивних впливів та нейтралізація або переключення негативних впливів соціального середовища.
2. Соціально-правовий:
- Використання наявного арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів особистості.
- Обговорення та розв'язання проблемних питань, які виникають в житті учнівського колективу з порушення прав.
- Проведення зустрічей з представниками соціальних служб, правоохоронних органів та місцевих органів влади з охорони прав дитини.
3. Соціально-психологічний:
- Надання допомоги у вирішенні міжособистісних конфліктів, зняття депресивного стану.
- Організація соціально - психологічних консультацій для учнів, педагогів, батьків, опікунів.
4. Соціально-профілактичний:
- Організація системи профілактичних заходів з попередження девіантної та деліквентної поведінки дітей та підлітків.
- Проведення в класах соціально - правових акцій та тренінгів з охорони прав дитини.
- Ініціювання та проведення правових годин спілкування.
5. Соціально-діагностичний:
- Вивчення та аналіз морального-психологічного фону навчального закладу з метою виявлення його впливу на особистість учня та розробка заходів щодо його оптимізації
- Здійснення моніторингу щодо порушення прав дітей як серед учнівського колективу, так і з боку дорослих ( вчителів та тих, хто причетний до навчально-виховного процесу).
- Дослідження психосоціальних особливостей розвитку учнів навчального закладу.
6. Соціально-інформаційний:
- Знайомство з законодавчими актами а використання наявного арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів особистості.
- Організація та проведення практичних семінарів та форумів, лекторіїв та соціально - психологічних тренінгів.
7. Соціально - медичний:
- Контроль за харчуванням, трудовим, фізичним вихованням, умовами організації навчального часу з метою підтримки здоров'я.
- Вивчення психолого - медико - педагогічних особливостей учнів, їх мікросередовища, умов проживання.